Karaismailoğlu: Ankara-İstanbul’u 80 dakikaya düşürüyoruz

10 Memleketler arası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı, Yeşilköy’de bulunan İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi. Fuarın son gününde TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komitesi Lideri ve AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu konuşmacı olarak katıldı. 

Eski Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, konuşmasında ulaştırma ve altyapı projelerinden bahsetti.

“ANKARA-İSTANBUL’U 80 DAKİKAYA DÜŞÜRÜYORUZ”

Karaismailoğlu, “Türkiye’nin itibar projelerinden en değerli işlerinden ve dünyanın en büyük teknolojik işlerinden bir tanesi Ankara-İstanbul’u 80 dakikaya düşürüyoruz. 80 dakika bedelli arkadaşlar. Büsbütün uçağı tarihe gömecek çok kıymetli bir yatırımdır. 350 kilometrelik konforu ülkemize yaşatacağız. Bu Osaka-Tokyo ortasındaki Şinkansen’e benzeri bir projedir. Tam 350 kilometre sürate sahip bir çizgimizdir bu. Ankara-Beypazarı-Narlıhan-Akyazı üzerinden Adapazarı, Kocaeli ve Söğütlüçeşme’ye kadar uzanacak Kızılay-Söğütlüçeşme ortasında 80 dakikaya düşüreceğiz. Tam 344 kilometre uzunluğundadır. 52 adet olmak üzere tam 120 kilometrede tünel olarak projelendirilmiştir. Şu anda 2 bin 251 km uzunluğunda bir süratli tren sınırımız var fakat imali devam eden tam 3 bin 795 km uzunluğunda da süratli tren ve raylı sistem yatırımımız var. Bu yatırımı yaptığımızda ülkemiz dünyanın süratli tren işletmeciliğinde 8. Ülkesi olacak. Planladığımız çizgileri geçtiğimizde aslında dünya ülkelerini çok çok üzerinde bir raylı sistem ağına kavuşmuş olacak Türkiye” dedi. 

“BAKANLIK OLARAK 4 YILDIR İstanbul’DA DAYANILMAZ ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ” 

Ulaştırma bakanlığının İstanbul’da yaptığı projelerden bahseden Karaismailoğlu, “Ulaştırma Bakanlığımız geçen yıl 103 kilometre metro sınırı yapıyordu. Açtığımız sınırları çıkardığımızda 55 km yeniden devam eden yatırımlarımız var. İstanbul Büyükşehir Belediyesi sorumluluğunda olan 87,5 kilometre devam çizgi var. İBB sorumluluğunda olan ihaleler 2019 yılı öncesinde, bizlerin idaresinde olduğu vakit ihalesi edinilmiş ve üretimine başlanmış çizgilerdi. Maalesef bunların bugüne kadar çoktan bitmesi gerekiyordu. Sizlerde çok düzgün biliyorsunuz raylı sistem çizgisi için 4 yıl olağan bir vakittir. 4 yılda bitmesi gerekiyordu. Kimi koşullar gelişti diyelim haydi 5-6 yılda bitsin lakin bakın üzerinden yıllar geçmesine karşın maalesef kimilerine hiç dokunulmamış, kimilerine çalışma yok, kimilerinde ise çok yavaş ilerleme görünüyor. Bakanlık olarak 4 yıldır İstanbul’da dayanılmaz çalışmalar yapıyoruz. Yalnızca bir raylı sistem çizgisi yapmıyoruz, metro alanlarımız, istasyonlarımızda hayat alanları üretiyoruz. Vatandaşlarımızın ferah ortamlarda seyahat etmesini sağlıyoruz. Önümüzdeki yıllarda İstanbul için olmazsa olmaz ve bakanlığımız tarafından projeleriyle yapılması planlanan en kıymetli işlerden bir tanesi büyük İstanbul tüneli. Buda Söğütlüçeşme’den başlayıp İncirli’ye kadar devam edecek. 28 kilometre uzunluğunda, 13 istasyonuyla İstanbul’a hizmet verecek. Metrobüsteki ağır nüfusu, ağır toplu taşıma muhtaçlığını büsbütün ortadan kaldıracak en kıymetli işlerden bir tanesi. 11 tane metro sınırına entegre olacak çok kıymetli bir iştir. Bu projeyle birlikte İstanbul Boğazı’nı bir kere daha yerin altından raylı sistemlerle geçeceğimiz dünyaya örnek ve iki kıtayı tekrar raylı sistemlerle birleştirecek Marmaray’a da alternatif kıymetli bir projedir. Bununda planlamasını yaptık. Önümüzdeki süreçte de bunu da ihale edip İstanbul’a kazandıracağız. 1.3 milyon günlük yolcuya hizmet verecek, 11 farklı raylı sistemi birbirine bağlayacak. Halkalı-İstanbul Havalimanı projemizde ağır bir halde devam ediyor. 2024’ün başında da bu 31,5 kilometre projemizi de bitirdiğimizde Küçükçekmece, Başakşehir, Arnavutköy’deki vatandaşlarımızın hem havalimanı ulaşımı, hem Kağıthane hem Gayrettepe-Mecidiyeköy, Taksim, Beşiktaş kontaklarını da sağlayacak çok kıymetli bir projeyi de kazandırmış olacağız” diye konuştu.

“TÜRKİYE SURATINI ALMIŞTIR, SURATINI DA KİMSE KESEMEYECEKTİR”

Adil Karaismailoğlu yanlışsız yatırımlar ile Türkiye’nin daha da ilerleyeceğine vurgu yaparak, “Türkiye hakikat vakitte gerçek yatırımlar yapmıştır. Gelişen büyüyen Türkiye, büyük altyapı üzerinde büyümesine devam edecektir. Bizlerde 2053 yılına kadar yaptığımız yatırımlar, devam eden yatırımlarla inşallah Türkiye dünyanın önder ülkesi olacaktır. Türkiye çok hoş bir yolda, çok hakikat adımlarla hakikat vakitte hakikat yatırımlarla ilerlemeye devam etmektedir. İlerlemeye de devam edecektir. Türkiye suratını almıştır, suratını da kimse kesemeyecektir. Türkiye önümüzdeki yıllarda daha da hızlanacaktır. Bizleri çok daha hoş bir gelecek beklemektedir” dedi. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir