Hazine ve Maliye Bakanlığı duyurdu: Tamamen elektronik ortama taşınıyor

Hazine ve Maliye Bakanlığı, dokümanların elektronik ortama taşınması çalışmalarına devam ederken, kamuda kağıt doküman sirkülasyonunun büsbütün ortadan kaldırılması planlanıyor.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya nazaran, 2017 yılından itibaren geliştirilmesine başlanan “Bütünleşik Kamu Mali İdaresi Bilişim Sistemi” kapsamında, elektronik harcama talimatı onay evrakı, elektronik ödeme buyruğu evrakı, elektronik fatura, elektronik teminat mektubu, elektronik işçi bildirim dokümanı üzere e-belgeler ile milletlerarası standartlarda e-belge oluşturulurken, başka tüm dokümanların e-belgeye dönüştürülmesi çalışmaları da sürdürülüyor.

TAMAMEN ELEKTRONİK ORTAMDA OLACAK

Bu kapsamda, harcama idare, muhasebe idare, taşınır kayıt ve idare, kamu çalışanı harcama idare sistemleri ile elektronik tahsilat uygulaması üzere bilişim sistemlerini devreye alan Bakanlık, artık de kamuda kağıt doküman sirkülasyonunu ortadan kaldıracak. Böylelikle evrakların elektronik ortama taşınması, elektronik imzalı olarak büsbütün elektronik ortamda sistemler ve kurumlar ortasında dolaşması ve yeniden büsbütün elektronik ortamda Sayıştayın kontrolüne sunulması sağlanacak.

TASARRUFA GİDİLECEK

Uygulamayla kamu mali idaresinde süreçlerin hızlandırılması, kağıt kullanımının büsbütün kaldırılması, evrakların harcama ile muhasebe üniteleri ortasında fiziki dolanımına son verilerek posta ve kargo masraflarında tasarrufa gidilmesi, arşivleme meselesinin çözülerek dijital arşivlemeye geçilmesi ve işçi istihdamında verimlilik artışı, kontrolün aktifliğinin artırılması ve elektronik kontrolün yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Mevcut uygulamayla ödeme buyruğu için kullanılan yıllık yaklaşık 6 milyon ve kanıtlayıcı evrak olarak kullanılan yıllık yaklaşık 50 milyon kağıttan tasarruf edilmesi öngörülüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir