Zafer Havalimanı’nda hesap yine tutmadı: Yolcu garantisinde yüzde 96 sapma

Yap-İşlet Devret (YİD) modeli ile 2012 yılında hizmete giren Kütahya Zafer Havalimanı, ocak-mart periyoduna yönelik garanti edilen yolcu sayısının sırf yüzde 4’ünü karşılayabildi. Böylece yolcu iddiasındaki sapma yüzde 96 oldu.

Birgün’den Mustafa Bildircin’in haberine nazaran YİD mukavelesi kapsamında işletmeci IC İÇTAŞ’a iç çizgi giden yolcu başına 2 avro ve dış çizgi yolcu başına ise 10 avro olarak verilen garanti fiyatına nazaran, üç aylık garanti ödemesi 1 milyon avronun üzerinde hesaplandı. Devlet Havalimanı İşletmesi’nin havalimanlarını kullanan yolculara yönelik istatistiklerinde gelen ve giden yolcu sayısı ise ayrıyeten belirtilmedi.

Yapım maliyeti 50 milyon avroyu bulan havalimanı, DHMİ’nin ocak-mart devrine yönelik havalimanı istatistiklerinde yeniden verilen garanti yolcu sayısı olan 329 bin 433’ü karşılayamadı. 2023 yılının birinci iki ayında sadece 7 bin 908 yolcuyu ağırlayan Zafer Havalimanı’nda mart ayında yolcu sayısı 5 bin 167 oldu. Ocak-mart devrinde Zafer Havalimanı’nı kullanan toplam yolcu sayısı 13 bin 75 olurken yolculardan 8 bin 141’inin iç sınır, 4 bin 934’ünün ise dış sınır yolcusu olduğu belirtildi.

2012-2023 (Ocak-Şubat) devrinde Zafer Havalimanı için şirkete yapılan garanti ödemesi 60 milyon 821 bin euro ile tabir ediliyor. Havalimanının kamuya dönem yılı olan 2044’e kadar şirkete toplam 208 milyon euro meblağında garanti ödemesi yapılacağı öngörülüyor. (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir