Güney Kore’deki uçak faciası için yeni iddia. 179 kişi hayatını kaybetmişti

Yetkililerin açıkladığına nazaran Jeju Air jet pilotu, hava trafik denetimine uçağın bir kuş çarpmasına maruz kaldığını ve acil durum ilan ettiğini açıkladı.

Boeing 737-800 tipi uçak, 181 kişiyi Tayland’dan Güney Kore’ye taşırken bir yardım daveti yapmış ve akabinde bariyere çarpıp patlamıştı.

Uzmanlar ise kazayı yaratan bir öteki ihtimalin üzerinde duruyor. Bu da havalimanını inşaatı. Güney Koreli eski bir pilot, pistin sonundaki pürüzün yarattığı tehlikeyi anlattı.

BOEİNG’LERE İNCELEME

İtfaiye yetkililerine nazaran, yetkililer başlangıçta kazanın mümkün nedeni olarak yolcuları uçaktan fırlatan ve uçağı neredeyse büsbütün tahrip eden bir kuş çarpmasını gösterdi.

Ancak Seul, bugün yaptığı açıklamada ülkede faaliyet gösteren 101 adet Boeing 737-800’ün tamamında özel bir inceleme yapılacağını ve muhtemelen uçak üreticisi Boeing’in de ortalarında bulunduğu ABD’li müfettişlerin kazayla ilgili soruşturmaya katılacağını bildirdi.

Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı Havacılık Politikası Bürosu Lideri Joo Jong-wan, “B737-800 uçakları üzerinde özel bir inceleme yapma planlarını gözden geçiriyoruz” dedi.

KARA KUTU BULUNDU

Güney Kore’nin sağlam bir hava güvenliği sicili var ve 2216 sefer sayılı uçağın her iki kara kutusu da bulundu.

Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı’ndan bugün yapılan açıklamaya nazaran, Güney Koreli müfettişler 179 kurbandan 141’inin kimliklerinin DNA tahlili ya da parmak izi toplama sistemiyle tespit edildiğini söyledi.

KUŞ ÇARPMASI MI NEDEN OLDU?

Yetkililer, yaşları 3 ilE 78 ortasında değişen yolcuların iki Taylandlı dışında hepsinin Güney Koreli olduğunu söyledi. Düşük maliyetli havayolu şirketi Jeju Air özür diledi.

Yonhap Haber Ajansının bildirdiğine nazaran, tıpkı model uçağı kullanan bir öbür Jeju Havayolları uçağı iniş gruplarıyla kontaklı bir arıza yaşadı ve kalkıştan kısa bir müddet sonra Seul’ün Gimpo havaalanına geri dönmek zorunda kaldı.

Bir Jeju Air temsilcisi AFP’ye yaptığı açıklamada “Geri dönüş olayının farkındayız ve nedenini araştırıyoruz. Şu anda iniş ekibi arızasıyla ilgili olduğunu söyleyemeyiz, soruşturma devam ediyor” dedi.

Yetkililer Pazar günkü kazada mümkün bir faktör olarak kuş çarpmasına işaret etti. Kazadan dakikalar evvel denetim kulesi tarafından bir ihtar yapılmıştı.

“NORMALDE BU TÜRLÜ BİR PÜRÜZ BULUNMAZ”

Ancak 2216 sefer sayılı uçağın inişine ait görüntü imgelerini inceleyen uzmanların tenkitleri, havaalanı inşaatının bir rolü olup olmadığına odaklandı.

Silla Üniversitesi’nde Havacılık Bilimi Profesörü ve eski bir pilot olan Kim Kwang-il, AFP’ye yaptığı açıklamada, “O bölgede hiç de sağlam bir yapı olmamalıydı. Olağanda bir pistin sonunda bu türlü katı bir mani bulunmaz, bu milletlerarası havacılık güvenliği standartlarına terstir. Kelam konusu yapı uçağın düşmesine ve alev almasına neden olmuştur” diye konuştu.

Kim, “Havaalanının dışında ekseriyetle yalnızca çitler vardır, bunlar yumuşaktır ve değerli bir hasara neden olmazlar. Uçak daha fazla savrulabilir ve doğal bir halde durabilirdi. Gereksiz yapı son derece üzücü.” değerlendirmesinde bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir